Jurnale de călătorie

Drumeție în Cheile Zănoagei

GH. MĂNOIU

Pentru o zi frumoasă, în care pădurea ia toate acele culori de toamnă, am ales o plimbare prin Cheile Zănoagei.

Începe traseul.

Am mers pe traseul Târgoviște, Pucioasa, Fieni, Pietroșița. Apoi spre Sinaia, și la stânga, pe Transbucegi. De la cabana Dichiu, unde se face drumul spre dreapta spre Piatra Arsa, am mers înainte și la stânga.

Am parcat mașina lângă Campingul Zănoaga și ne-am echipat. Aici este în construcție podul peste Ialomița și am mers puțin în amonte ca să traversăm apa pe niște bușteni. Apoi am ocolit campingul și am intrat pe traseu marcat cu cruce albastră. Un traseu care se parcurge cam în două ore.

După o scurtă porțiune de pădure se intră în Chei.

Intrăm în Chei.

Erau două poduri care au fost luate de viituri, acum un an. S-au montat în locul lor punți pe cabluri.

Prima punte.

A doua punte.

Dacă nu vrei pe punte, poți să încerci o traversare pe bolovani.

Pe bolovani.

În Chei.

Puțin după ieșirea din Chei se ajunge la Uzina Electrică și la lacul Scropoasa, celebru pentru culorile sale.

Lacul Scropoasa.

Mergem în dreapta, pe lângă lac, spre intrarea în Cheile Orzei. Cheile sunt închise. Se poate încerca o intrare din partea cealaltă, dinspre sat, dar este ceva de mers și nu am vrea să ne bălăcim prin apă în chei.

Pe lângă lac.

Intrarea în Cheile Orzei.

După ce am admirat lacul și culorile toamnei, ne întoarcem înapoi spre uzina. Trecem pe baraj, mergem înainte pe un drum forestier și ajungem repede la Șapte Izvoare. Aici se spune că ar fi cea mai pură apă din lume. Se crede că izvoarele ar traversa un zăcământ de argint.

Ca să ajungi acolo unde țâșnește apa din piatră, înainte de cascadă facem stânga într-o ușoară urcare prin pădure. Nu este nimic care să indice drumul. Aici este și o captare.

Izvorul.

Cascada.

Cu câte o sticlă plină cu apa minune, o luăm ușor înapoi.

Potecile toamnei.

TE-AR MAI PUTEA INTERESA

Am zis să facem Grecia pas cu pas. Dacă anul trecut am fost în Tasos, hai să mergem mai departe. Următorul punct, peninsula Halkidiki.
După multe zile cu ploaie, în sfârșit o sâmbătă cu soare. Am profitat de vremea ce se anunța frumoasă toată ziua ca să urcăm pe munte, spre lacul glaciar Iezer, cunoscut și ca Iezeru Mare, din masivul Iezer-Păpușa, munți din Carpații Meridionali.
Noua moda la Paris, si in general in Franta, in ceea ce priveste restaurantele, pizzeriile, barurile si cafenelele pe care le intalnesti la tot pasul pe strada este igiena precara.
Indigenii se uitau curioşi la români, în special la armele lor. În timpul discuţiei, Pârvu a observat în fundul colibei un cuptor mare, alimentat de un foc puternic şi toţi s-au gândit că jivaroşii abia aşteptau o friptură de alb.
Într-o zi de septembrie, marţi după-amiaza, pregătită să încep aventura, îmi încărcam bagajele în autocarul ce avea să mă ducă în Grecia, către o zonă de coastă cu plaje însorite.
Era sfârşit de iulie când am primit vizita prietenei mele, dornică să ne petrecem împreuna concediul. În câteva zile, rezervările erau făcute şi, în mai puţin de o lună, ne aflam deja în portul Keramoti, gata de îmbarcare pe feribotul ce avea să ne ducă pe Thassos, insula de smarald din nordul Mării Egee.